Tudta, hogy közadatnak minősül, mennyit költ az állam oktatásra, vagy egyes önkormányzatok a közterületek tisztán tartására? Kiemelten fontos, hogy az ilyen típusú adatok elérhetősége könnyű és egyszerű legyen. Egy nemrég lezárult fejlesztés éppen ezt hivatott elősegíteni.
Tovább a teljes cikkreA digitalizáció térnyerése, az információs társadalom kiépülése elengedhetetlenné teszi az elektronikus közigazgatás folyamatos fejlesztését. Ezt a célt szolgálta az Oktatási Hivatal KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2020-00059 azonosítószámú, az „Oktatási Nyilvántartás továbbfejlesztése” című projektje is.
Tovább a teljes cikkre„A szolgáltató kormányhivatali és közigazgatási modell bevezetése” projekt egymással kölcsönhatásban álló és egységes keretet alkotó fejlesztési tevékenységeinek köszönhetően létrejött a professzionálisan, költséghatékonyan és szervezetten működő szolgáltató állam.
Tovább a teljes cikkreTovábbi szolgáltatásokkal bővült és még kényelmesebbé vált az online ügyintézés az Oktatási Hivatalban. Az európai uniós forrásból megvalósított fejlesztés mind az ügyfelek és partnerek, mind a szervezet munkavállalói számára újabb idő- és költségkímélő elektronikus ügyintézési lehetőségeket teremtett.
Tovább a teljes cikkreLezárultak az információtechnológiai fejlesztések a NAH-nál, az akkreditáció folyamata a magán- és a vállalati szektorban is korszerűbbé és hatékonyabbá vált, emellett az ügyfélkiszolgálás egyszerűbb és gyorsabb lett.
Tovább a teljes cikkreÚj e-közigazgatási szolgáltatás valósult meg a Miniszterelnökség „Adatváltozás-kezelési szolgáltatás bevezetése” című projektje (KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2021-00061) keretében. Az e-bejelentő néven elindított díjmentes szolgáltatásnak köszönhetően egy helyen intézhetjük – akár online, akár személyesen kormányablakban – a közművek átírását vagy adataink változásának bejelentését a közműszolgáltatók felé. A szolgáltatás révén már nincs szükség arra, hogy az e bejelentőhöz csatlakozott, érintett közműszolgáltatókat egyenként, külön-külön ügyintézés keretében tájékoztassuk. Az e-bejelentőhöz a későbbiekben telekommunikációs cégek és bankok is csatlakozhatnak.
Tovább a teljes cikkreAnnak érdekében, hogy a hivatalok hatékonyabb és magasabb színvonalú szolgáltatásokkal állhassanak az állampolgárok rendelkezésére, szükségessé vált a közigazgatási eljárásokkal összefüggő folyamatok egyszerűsítése, egységesítése és újraszervezése. A Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal, a Miniszterelnökség és a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség konzorciuma által megvalósított projekt a legkorszerűbb módszertani, informatikai és technikai megoldásokat alkalmazva csökkentette az adminisztratív terheket és az ügyintézési időt.
Tovább a teljes cikkreA Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség (KIFÜ) vezette konzorcium közel ötéves munkájának köszönhetően sikeresen megvalósult a „Földmegfigyelési Információs Rendszer (FIR) földmegfigyelési adatinfrastruktúra és szolgáltatások kialakítása” elnevezésű, európai uniós támogatásból finanszírozott projekt, amelynek a legkiemelkedőbb eredményei közé tartozik számos hatósági folyamat támogatása mellett a hazánkról készült űrfelvételek korlátlan böngészésének lehetősége, valamint három közigazgatási eljárás elektronizálása is.
Tovább a teljes cikkreA SZEÜSZ projektnek köszönhetően még több és a korábbinál könnyebben, rugalmasabban használható e-közigazgatási szolgáltatás áll az állampolgárok és a vállalkozások rendelkezésére.
Tovább a teljes cikkreAz európai uniós fejlesztésből megvalósult projektben létrehozott 28 önálló fejlesztésnek köszönhetően 39 új és megújított szakspecifikus képzésen több mint 11.500 fő vett részt, emellett 61 új módszertani kézikönyv – ebből 24 a mindenki számára elérhető Külügyi és Külgazdasági Tudásbázison keresztül – is segíti a hatékony külgazdasági és külügyi érdekérvényesítést.
Tovább a teljes cikkreEgyszerűbbé vált a hivatali ügyintézés, az eddigieknél is többféle ügyet intézhetünk személyesen a kormányablakokban és akár elektronikusan otthonról is, mivel bővült az e-ügyintézés lehetősége, továbbá lakossági mobilapplikáció révén is elérhetők egyes szolgáltatások.
Tovább a teljes cikkreAz Integrált Jogalkotási Rendszer (IJR) című projektben megvalósult fejlesztések a jogalkotók számára gyorsabb és egyszerűbb döntéselőkészítést, a közigazgatás számára az adminisztratív terhek csökkenését, a lakosság részére pedig jobb minőségű szolgáltatásokat eredményeztek. A lakossági szolgáltatások egyike a Nemzeti Jogszabálytár (NJT) mobilapplikáció, amelynek segítségével az állampolgárok egyszerűen tudnak naprakész ismereteket szerezni ügyeik intézéséhez, a vállalkozások pedig a gazdasági tevékenységük napi szintű működtetéséhez kaphatnak ingyenes segítséget.
Tovább a teljes cikkreNem csak az új, de a meglévő vízügyi hatósági ügyviteli folyamatok újraszervezése is megvalósul, és elektronikussá válik a kapcsolódó ügykezelés a kiemelt fejlesztésnek köszönhetően.
Tovább a teljes cikkreA Digitális Fogyasztóvédelem fő célja a lakosság fogyasztói tudatosságának és a vállalkozások jogkövető magatartásának erősítése, az adminisztratív terhek csökkentése volt a fogyasztóvédelem területén, az erőforrás-hatékonyság javításával és az ügyfelek terheinek mérséklésével.
Tovább a teljes cikkreAz egyszerűség és közérthetőség alapelveit figyelembe véve ügyfélbarát elektronikus szolgáltatásokkal csökkenti az ügyintézési terheket a Hortobágyi Nemzeti Park Igazgatóság.
Tovább a teljes cikkreA Digitális Bíróság Projekt gyorsabb, könnyebb és olcsóbb hozzáférést biztosít a bíróságokhoz, jelentősen megkönnyítve az ügyfelek, a jogi képviselők, a bírósági dolgozók munkáját, illetve növelve a bíróságokhoz való hozzáférést, amely a közbizalom erősítését szolgálja.
Tovább a teljes cikkreÚj szolgáltatásokkal bővült, egyben egyszerűsödött a rendőrségi ügyek online intézése: elektronikus ügyintézési portál, mobilapplikáció és digitális térképek segítik és informálják a lakosságot.
Tovább a teljes cikkreBárki számára elérhető és kereshető az a közhiteles adatbázis, amely tartalmazza az agrár- és élelmiszerlánc szereplők adatait. A rendszer képes figyelni, kiszűrni a felmerülő kockázatokat, és segít az aktuális problémák gyorsabb és hatékonyabb kezelésében.
Tovább a teljes cikkreA Konzinfo Utazom mobilalkalmazás segítséget nyújt a külföldi utazásra történő felkészülésében, naprakész tájékoztatást ad úticéljáról, a magyar külképviseletek elérhetőségéről, valamint értesítést küld válsághelyzet esetén. Az applikáció mellett két új online felület, a Konzinfo Időpont és a Konzuli Ügysegéd segíti a külföldön tartózkodók hivatalos ügyeinek intézését.
Tovább a teljes cikkreA 2019/2020-as tanévtől kényelmesen elektronikus felületen keresztül is intézhető a beiratkozás a köznevelési intézményekben. Az ügyintézéshez a szülőnek már nem kell megjelennie az intézményben, és számos egyéb tanulmányi ügyet is elintézhet már online.
Tovább a teljes cikkreA postai regisztrációs folyamatok teljes átszervezése, megújítása, továbbá az elektronikus ügyintézési lehetőségek kiterjesztése valósult meg a nagyszabású projekt keretében, ami mindenkit, feladót és címzettet, lakost és vállalkozást, magánszemélyt és céget egyaránt pozitívan érint.
Tovább a teljes cikkreAz európai közigazgatásban is élenjáró fejlesztés megreformálta a korábban személyes jelenlétet igénylő közigazgatási folyamatokat, kiépítésével az állampolgárok számára az ügyintézés gyorsabbá, és gazdaságosabbá vált.
Tovább a teljes cikkreÚj informatikai alkalmazás segíti az önkormányzatokat, amelybe nem kell adatokat feltölteni, ugyanis már meglévő szakrendszerek adatait gyűjti össze és teszi elemezhetővé települési szinten.
Tovább a teljes cikkreMagyarországon mára minden olyan háztartásban, amely ezt igényli, elérhetővé vált a legalább másodpercenkénti 30 megabites sávszélességű internetkapcsolat. A teljes lefedettség eléréséhez nélkülözhetetlen volt egy speciális tudású, hálózati fejlesztések előkészítését és lebonyolítását támogató informatikai rendszer létrehozása.
Tovább a teljes cikkreAz Európai Unió tárfinanszírozásával megvalósult fejlesztés célja az állampolgárok és a közigazgatási intézményrendszer számára nyújtott szolgáltatások egyszerűsítése, elektronizálása és országos kiterjesztése volt.
Tovább a teljes cikkreMilyen eszközök tudják segíteni az önkormányzatokat a közszolgáltatások minőségének javításában? A Belügyminisztérium projektjének célja az volt, hogy feltérképezve az adott önkormányzatok működését, a kutatási szakemberek kellő iránymutatást tudjanak adni abban, hogyan növelhetik a helyhatóságok a versenyképességüket.
Tovább a teljes cikkreA Belügyminisztérium által megvalósított Önkormányzati fejlesztések figyelemmel kísérése II. (ÖFFK II.) című kiemelt projekt folyamatfókuszú megközelítésben azt vizsgálta, hogy az önkormányzati működés hogyan tehető eredményesebbé, és ennek érdekében a helyi önkormányzati feladatkör olyan fontos területein kíván eredményeket elérni, mint a közösségen alapuló problémamegoldás ösztönzése, az előnyös kapcsolatok előmozdítása, a civil társadalom bevonása, illetve az információfeldolgozás képességének és módjának javítása.
Tovább a teljes cikkre