Eredményeink

Egyszerűsödik a közadatokhoz való hozzáférés

Tudta, hogy közadatnak minősül, mennyit költ az állam oktatásra, vagy egyes önkormányzatok a közterületek tisztán tartására? Kiemelten fontos, hogy az ilyen típusú adatok elérhetősége könnyű és egyszerű legyen. Egy nemrég lezárult fejlesztés éppen ezt hivatott elősegíteni.

Tovább a teljes cikkre

Gyorsabb ügyintézés – hatékonyabb működés: szintet lépett az Oktatási Hivatal

A digitalizáció térnyerése, az információs társadalom kiépülése elengedhetetlenné teszi az elektronikus közigazgatás folyamatos fejlesztését. Ezt a célt szolgálta az Oktatási Hivatal KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2020-00059 azonosítószámú, az „Oktatási Nyilvántartás továbbfejlesztése” című projektje is.

Tovább a teljes cikkre

Racionalizált bürokrácia, avagy a szolgáltató közigazgatás

„A szolgáltató kormányhivatali és közigazgatási modell bevezetése” projekt egymással kölcsönhatásban álló és egységes keretet alkotó fejlesztési tevékenységeinek köszönhetően létrejött a professzionálisan, költséghatékonyan és szervezetten működő szolgáltató állam.

Tovább a teljes cikkre

Újabb mérföldkő az Oktatási Hivatal elektronikus ügykezelésében

További szolgáltatásokkal bővült és még kényelmesebbé vált az online ügyintézés az Oktatási Hivatalban. Az európai uniós forrásból megvalósított fejlesztés mind az ügyfelek és partnerek, mind a szervezet munkavállalói számára újabb idő- és költségkímélő elektronikus ügyintézési lehetőségeket teremtett.

Tovább a teljes cikkre

Akkreditáció felsőfokon

Lezárultak az információtechnológiai fejlesztések a NAH-nál, az akkreditáció folyamata a magán- és a vállalati szektorban is korszerűbbé és hatékonyabbá vált, emellett az ügyfélkiszolgálás egyszerűbb és gyorsabb lett.

Tovább a teljes cikkre

e-bejelentő – Adatváltozások bejelentése egy lépésben

Új e-közigazgatási szolgáltatás valósult meg a Miniszterelnökség „Adatváltozás-kezelési szolgáltatás bevezetése” című projektje (KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2021-00061) keretében. Az e-bejelentő néven elindított díjmentes szolgáltatásnak köszönhetően egy helyen intézhetjük – akár online, akár személyesen kormányablakban – a közművek átírását vagy adataink változásának bejelentését a közműszolgáltatók felé. A szolgáltatás révén már nincs szükség arra, hogy az e bejelentőhöz csatlakozott, érintett közműszolgáltatókat egyenként, külön-külön ügyintézés keretében tájékoztassuk. Az e-bejelentőhöz a későbbiekben telekommunikációs cégek és bankok is csatlakozhatnak.

Tovább a teljes cikkre

Hatósági eljárások egyszerűbben, gyorsabban

Annak érdekében, hogy a hivatalok hatékonyabb és magasabb színvonalú szolgáltatásokkal állhassanak az állampolgárok rendelkezésére, szükségessé vált a közigazgatási eljárásokkal összefüggő folyamatok egyszerűsítése, egységesítése és újraszervezése. A Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal, a Miniszterelnökség és a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség konzorciuma által megvalósított projekt a legkorszerűbb módszertani, informatikai és technikai megoldásokat alkalmazva csökkentette az adminisztratív terheket és az ügyintézési időt.

Tovább a teljes cikkre

Magyarország űrtávlatból – szabadon böngészhetőek a hazánkról készült műholdfelvételek az eFöld Portálon

A Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség (KIFÜ) vezette konzorcium közel ötéves munkájának köszönhetően sikeresen megvalósult a „Földmegfigyelési Információs Rendszer (FIR) földmegfigyelési adatinfrastruktúra és szolgáltatások kialakítása” elnevezésű, európai uniós támogatásból finanszírozott projekt, amelynek a legkiemelkedőbb eredményei közé tartozik számos hatósági folyamat támogatása mellett a hazánkról készült űrfelvételek korlátlan böngészésének lehetősége, valamint három közigazgatási eljárás elektronizálása is.

Tovább a teljes cikkre

Továbbfejlesztett elektronikus szolgáltatások könnyítik meg az ügyintézést

A SZEÜSZ projektnek köszönhetően még több és a korábbinál könnyebben, rugalmasabban használható e-közigazgatási szolgáltatás áll az állampolgárok és a vállalkozások rendelkezésére.

Tovább a teljes cikkre

Sikeres kompetenciafejlesztéssel növelte Magyarország érdekérvényesítési hatékonyságát a Külgazdasági és Külügyminisztérium

Az európai uniós fejlesztésből megvalósult projektben létrehozott 28 önálló fejlesztésnek köszönhetően 39 új és megújított szakspecifikus képzésen több mint 11.500 fő vett részt, emellett 61 új módszertani kézikönyv – ebből 24 a mindenki számára elérhető Külügyi és Külgazdasági Tudásbázison keresztül – is segíti a hatékony külgazdasági és külügyi érdekérvényesítést.

Tovább a teljes cikkre

Korszerű e-ügyintézési megoldások a kormányhivatalokban

Egyszerűbbé vált a hivatali ügyintézés, az eddigieknél is többféle ügyet intézhetünk személyesen a kormányablakokban és akár elektronikusan otthonról is, mivel bővült az e-ügyintézés lehetősége, továbbá lakossági mobilapplikáció révén is elérhetők egyes szolgáltatások.

Tovább a teljes cikkre

Jogszabályok egy kattintásnyira

Az Integrált Jogalkotási Rendszer (IJR) című projektben megvalósult fejlesztések a jogalkotók számára gyorsabb és egyszerűbb döntéselőkészítést, a közigazgatás számára az adminisztratív terhek csökkenését, a lakosság részére pedig jobb minőségű szolgáltatásokat eredményeztek. A lakossági szolgáltatások egyike a Nemzeti Jogszabálytár (NJT) mobilapplikáció, amelynek segítségével az állampolgárok egyszerűen tudnak naprakész ismereteket szerezni ügyeik intézéséhez, a vállalkozások pedig a gazdasági tevékenységük napi szintű működtetéséhez kaphatnak ingyenes segítséget.

Tovább a teljes cikkre

Elektronikus csatornákon folyik az öntözés engedélyeztetése

Nem csak az új, de a meglévő vízügyi hatósági ügyviteli folyamatok újraszervezése is megvalósul, és elektronikussá válik a kapcsolódó ügykezelés a kiemelt fejlesztésnek köszönhetően.

Tovább a teljes cikkre

Növekvő fogyasztói tudatosság + hatékonyabb hatósági ügyintézés = erősebben érvényesülő fogyasztói jogok

A Digitális Fogyasztóvédelem fő célja a lakosság fogyasztói tudatosságának és a vállalkozások jogkövető magatartásának erősítése, az adminisztratív terhek csökkentése volt a fogyasztóvédelem területén, az erőforrás-hatékonyság javításával és az ügyfelek terheinek mérséklésével.

Tovább a teljes cikkre

Már a Hortobágyon is elérhető a digitális alapú ügyintézés

Az egyszerűség és közérthetőség alapelveit figyelembe véve ügyfélbarát elektronikus szolgáltatásokkal csökkenti az ügyintézési terheket a Hortobágyi Nemzeti Park Igazgatóság.

Tovább a teljes cikkre

Beköszöntött a digitális korszak a bírósági ügyintézésben

A Digitális Bíróság Projekt gyorsabb, könnyebb és olcsóbb hozzáférést biztosít a bíróságokhoz, jelentősen megkönnyítve az ügyfelek, a jogi képviselők, a bírósági dolgozók munkáját, illetve növelve a bíróságokhoz való hozzáférést, amely a közbizalom erősítését szolgálja.

Tovább a teljes cikkre

Szintet lépett a rendőrségi e-ügyintézés

Új szolgáltatásokkal bővült, egyben egyszerűsödött a rendőrségi ügyek online intézése: elektronikus ügyintézési portál, mobilapplikáció és digitális térképek segítik és informálják a lakosságot.

Tovább a teljes cikkre

A termőföldtől az asztalig – már elektronikusan is elemezhető az agrárágazati és élelmiszerlánc szereplők tevékenysége

Bárki számára elérhető és kereshető az a közhiteles adatbázis, amely tartalmazza az agrár- és élelmiszerlánc szereplők adatait. A rendszer képes figyelni, kiszűrni a felmerülő kockázatokat, és segít az aktuális problémák gyorsabb és hatékonyabb kezelésében.

Tovább a teljes cikkre

Konzinfo Utazom – mindig naprakész konzuli tájékoztatás

A Konzinfo Utazom mobilalkalmazás segítséget nyújt a külföldi utazásra történő felkészülésében, naprakész tájékoztatást ad úticéljáról, a magyar külképviseletek elérhetőségéről, valamint értesítést küld válsághelyzet esetén. Az applikáció mellett két új online felület, a Konzinfo Időpont és a Konzuli Ügysegéd segíti a külföldön tartózkodók hivatalos ügyeinek intézését.

Tovább a teljes cikkre

Iskolai beiratkozás sorban állás nélkül – újabb lépcsőfok a köznevelés digitális átalakításában

A 2019/2020-as tanévtől kényelmesen elektronikus felületen keresztül is intézhető a beiratkozás a köznevelési intézményekben. Az ügyintézéshez a szülőnek már nem kell megjelennie az intézményben, és számos egyéb tanulmányi ügyet is elintézhet már online.

Tovább a teljes cikkre

Történelmi léptékű fejlesztés a Magyar Postánál, ami mindenkit érint

A postai regisztrációs folyamatok teljes átszervezése, megújítása, továbbá az elektronikus ügyintézési lehetőségek kiterjesztése valósult meg a nagyszabású projekt keretében, ami mindenkit, feladót és címzettet, lakost és vállalkozást, magánszemélyt és céget egyaránt pozitívan érint.

Tovább a teljes cikkre

Új mérföldkőhöz érkezett a digitalizáció az országos videokonferencia-rendszerrel

Az európai közigazgatásban is élenjáró fejlesztés megreformálta a korábban személyes jelenlétet igénylő közigazgatási folyamatokat, kiépítésével az állampolgárok számára az ügyintézés gyorsabbá, és gazdaságosabbá vált.

Tovább a teljes cikkre

Az ország településeire kiterjedően részletes és elemezhető információk egy gombnyomásra

Új informatikai alkalmazás segíti az önkormányzatokat, amelybe nem kell adatokat feltölteni, ugyanis már meglévő szakrendszerek adatait gyűjti össze és teszi elemezhetővé települési szinten.

Tovább a teljes cikkre

Szupergyors internet mindenki számára

Magyarországon mára minden olyan háztartásban, amely ezt igényli, elérhetővé vált a legalább másodpercenkénti 30 megabites sávszélességű internetkapcsolat. A teljes lefedettség eléréséhez nélkülözhetetlen volt egy speciális tudású, hálózati fejlesztések előkészítését és lebonyolítását támogató informatikai rendszer létrehozása.

Tovább a teljes cikkre

Már elektronikusan is kérhetők különféle igazoló iratok a Magyar Nemzeti Levéltártól

Az Európai Unió tárfinanszírozásával megvalósult fejlesztés célja az állampolgárok és a közigazgatási intézményrendszer számára nyújtott szolgáltatások egyszerűsítése, elektronizálása és országos kiterjesztése volt.

Tovább a teljes cikkre

Kutatások a helyi versenyképesség tudatos fejlesztése érdekében

Milyen eszközök tudják segíteni az önkormányzatokat a közszolgáltatások minőségének javításában? A Belügyminisztérium projektjének célja az volt, hogy feltérképezve az adott önkormányzatok működését, a kutatási szakemberek kellő iránymutatást tudjanak adni abban, hogyan növelhetik a helyhatóságok a versenyképességüket.

Tovább a teljes cikkre

Hogyan tehető eredményesebbé az önkormányzatok működése? – ezt vizsgálta egy átfogó kutatás

A Belügyminisztérium által megvalósított Önkormányzati fejlesztések figyelemmel kísérése II. (ÖFFK II.) című kiemelt projekt folyamatfókuszú megközelítésben azt vizsgálta, hogy az önkormányzati működés hogyan tehető eredményesebbé, és ennek érdekében a helyi önkormányzati feladatkör olyan fontos területein kíván eredményeket elérni, mint a közösségen alapuló problémamegoldás ösztönzése, az előnyös kapcsolatok előmozdítása, a civil társadalom bevonása, illetve az információfeldolgozás képességének és módjának javítása.

Tovább a teljes cikkre

Menü

Főoldal

Navigáció