A Digitális Fogyasztóvédelem fő célja a lakosság fogyasztói tudatosságának és a vállalkozások jogkövető magatartásának erősítése, az adminisztratív terhek csökkentése volt a fogyasztóvédelem területén, az erőforrás-hatékonyság javításával és az ügyfelek terheinek mérséklésével.
A projekt keretében létrejött szakrendszerben a fogyasztóvédelmi hatóság a panasz benyújtásától kezdve a határozat meghozataláig a teljes eljárást online folytatja le, így a papír alapú ügyintézés helyét átvette a modern adminisztráció. A kevesebb papírmunka nemcsak a környezetre gyakorol pozitív hatást, hanem felgyorsítja a lakossági kezdeményezésre vagy hivatalból indult eljárások ügyintézési idejét és hatékonyabbá teszi az ellenőrzéseket is.
A fogyasztói panaszok oka gyakran a fogyasztói jogok nem megfelelő ismerete, illetve a vállalkozások részéről a fogyasztóvédelmi szabályok betartásának hiányosságai. A vállalkozások panaszkezelési színvonalának javulása, a tisztességes kereskedelmi magatartás növeli a fogyasztói bizalmat, javítja a cég presztízsét, és így kedvezően hat a gazdaság versenyképességére. A projekt keretében megvalósult komplex, társadalmi szemléletformálást célzó kampány hozzájárul a tudatosabb, jogait érvényesíteni tudó és akaró fogyasztói réteg kialakításához.
A kampány legfontosabb szakmai tájékoztató felülete www.fogyasztovedelem.kormany.hu, amely teljes tartalmi és formai modernizálását követően 2019 végétől elérhető az érdeklődők számára. A Fogyasztóvédelmi Portálon megtalálhatóak a termékvizsgálatokról, aktuális ellenőrzésekről folyamatosan frissülő, részletes információk, kiemelt menüpontot kapott a veszélyes termékek adatbázisa, illetve rendelkezésre áll egy kereső felület is, amely a figyelemfelkelő és érdekes tartalmak mellett szintén a fogyasztók könnyebb információszerzését szolgálja.
A www.fogyasztovedelem.kormany.hu honlapon a „Panasz” elnevezésű bannerre kattintás mo.hu ügyintézési felületére navigál, innen KAÜ (pl.: Ügyfélkapu) azonosítást követően automatikusan a fogyasztóvédelmi ügyintézés felülete nyílik meg. Az elérhető ügyek között kérelmezhető a fogyasztóvédelmi hatósági eljárás lefolytatása, a hatóság döntését is kérhető a fogyasztói jog vagy jogos érdek érvényesítésével kapcsolatban üzlettel, kereskedelmi egységgel vagy közszolgáltatóval szemben. A kérelemhez csatolni kell az ügy kapcsán keletkezett összes dokumentumot, például a vásárlást, szolgáltatás igénybevételét igazoló nyugta vagy számla másolatát, a fogyasztó kifogásáról felvett jegyzőkönyv másolatát, és a kapcsolódó levelezést.
A fogyasztói tudatosságot és a vállalkozások jogkövető magatartásának erősítését célzó szemléletformáló kampány korszerű és színes elemeivel 2020 novembere óta találkozhatnak az érdeklődők. A Facebook és Instagram oldal 5000 főt meghaladó követőbázisa több mint 80 bejegyzést olvashat. Említésre méltó a Fogyasztóvédelem YouTube csatorna 37 db nézni- és hallgatnivalója, amely több, mint kétmilliós megtekintés felett jár. A 2021 májusában indult Fogyasztóvédelem Hangja podcast-en az Ugron Zsolnával zajlott közös beszélgetések hallgatók tízezreit érték el, de nagy sikere volt az áprilisban megrendezett online vállalkozói workshopnak, ahol jogszabályváltozásokról tájékozódhattak a kereskedők.
A KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00031 projekt konzorciumi formában a Magyar Kormány támogatásával, európai uniós forrásból jött létre.