Egyszerűbbé vált a hivatali ügyintézés, az eddigieknél is többféle ügyet intézhetünk személyesen a kormányablakokban és akár elektronikusan otthonról is, mivel bővült az e-ügyintézés lehetősége, továbbá lakossági mobilapplikáció révén is elérhetők egyes szolgáltatások.

A Zala Megyei Kormányhivatal által vezetett konzorcium projektje azt a célt tűzte ki, hogy az ügyfelek minél egyszerűbben egy helyen, lehetőség szerint egy lépésben intézhessék ügyeiket. A megvalósult fejlesztések olyan magas szintű és korszerű e-ügyintézési megoldások bevezetéséhez járulnak hozzá, melyekkel az egész ország területén csökkent az adminisztráció átfutási ideje, javítva ezáltal a lakosság, az államigazgatás és a vállalkozások ügyintézéssel kapcsolatos elégedettségét. Az elektronikus ügymenet feltételeinek megteremtésével ténylegesen csökkent a papír alapú adminisztráció, ami ügyféloldalon idő-, és költséghatékony ügyintézést eredményez. A közigazgatás szervezettségének javítása pedig az egyszerűbb, gyorsabb, jobb minőségű és egységes szolgáltatásnyújtásban nyilvánul meg.

A megvalósult eredmények közé tartozik, hogy ma már kormányablakban is igényelhetünk erkölcsi bizonyítványt, amit megtehetünk immár anélkül is, hogy ehhez külön nyomtatványt kellene a postán beszereznünk – de ugyanígy kérhetjük személyesen  TAJ kártya másolatunk, vagy Európai Egészségbiztosítási Kártyánk kiadását. A projekt keretében készült, okostelefonra letölthető Kormányablak Mobilapplikáció segítségével könnyedén megtaláljuk a legközelebbi hivatalt és megtervezhetjük az oda vezető útvonalat. Szintén a mobilalkalmazás révén tájékozódhatunk a kiválasztott ügyfélszolgálat pillanatnyi leterheltségéről, a várakozási időről; vagy éppen a nyitva tartásról – így számottevően mérséklődött a kormányablakok leterheltsége. Emellett a telefonos alkalmazás segítségével elérhetünk már bizonyos szolgáltatásokat is, ami nemcsak környezettudatos megoldás jelent, hanem több időt és energiát takaríthatnak meg magunk is.

A projekt során megvalósult a Közigazgatási Tudástár Rendszer, ami most már minden, az ügyfél kérelmére induló közigazgatási eljárás ügymenetének leírását tartalmazza. A Magyarorszag.hu weboldalon a Személyre Szabott Ügyintézési Felületen (SZÜF) érhetők el a tudástár szolgáltatásai és tartalma: a meglévő ügyleírások vonatkozásában a szabályok változásait is átvezették, illetve újabb ügyleírásokkal bővítették az adatbázist, amelyek abban segítenek minket, hogy miként intézzük a legkülönfélébb ügyeinket (például házasságkötés, általános iskolába történő beiratkozás, szociális ellátásokkal, családtámogatással kapcsolatos tudnivalók stb.).

Részben ez a projekt teremtette meg a törvényekben elrendelt kormányhivatali átszervezésekhez, valamint a járási hivatalok megerősítési folyamatának informatikai kiszolgálásához szükséges alapszintű háttérszolgáltatásokat. Ezek nélkül a jelenlegi működés hiányosságai nem, vagy csak részben számolhatóak fel, azaz a projekt nélkül az egységes, rugalmas kormányhivatali személyügyi irányítás, valamint a folyamatosan magas hatékonysági fokon működtetett informatikai üzemeltetés nem lenne megvalósítható. A projekt hozzájárult egyrészt az ügyintézők munkavégzésének hatékony támogatásához, másrészt a működést kiszolgáló rendszerek fejlesztéséhez, ami a belső jogosultságkezelést, a humán-erőforrás kezelést és a teljesítményértékelést, valamint a működés támogatást (helpdesk) foglalja magában.

A KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2017-00053 projekt konzorciumi formában a Magyar Kormány támogatásával, európai uniós forrásból jött létre.