2023. június 22-én rendezték meg „Az informatikai beszerzések központosítását támogató rendszer továbbfejlesztése, bővítése” elnevezésű projekt ünnepélyes, záró eseményét a Digitális Kormányzati Ügynökség (DKÜ) Váci úti székházában. A rendezvényen is bemutatott fejlesztés elősegíti a kormányzati informatikai beszerzésekkel kapcsolatos elektronikus ügyintézés minél szélesebb körű elterjedését, az adminisztratív terhek csökkentését, az eljárások gyorsítását.

A DKÜ mint a kormányzati informatikai beszerzések központosításával kapcsolatos feladatokat ellátó, központi beszerző szervezet, a KÖFOP keretében egy olyan szervezetfejlesztéssel és informatikai rendszerfejlesztéssel járó projekt kedvezményezettje, melynek révén a DKÜ és az ügyfelei (döntően központi közigazgatási szervezetek) hatékonyabban tudják ellátni a jogszabályban előírt, informatikai beszerzésekhez kapcsolódó feladataikat.

A projekt megvalósítása abból az igényből eredt, hogy a DKÜ induláskor bevezetett szigetszerű informatikai rendszerek kapacitása végesnek bizonyult, ráadásul a használt IT megoldások egyre kevésbé voltak képesek megfelelni a DKÜ-vel szemben támasztott elvárásoknak. Ezért elkerülhetetlenné vált az az informatikai fejlesztés, amely lehetőséget biztosít bizonyos, jogszabályokban meghatározott folyamatok ésszerűsítésére, párhuzamosságok kiszűrése, vagy akár az ügyintézési határidők lerövidítésére.

A fejlesztés célja egyrészt az informatikai beszerzések központosítását támogató rendszer továbbfejlesztése, bővítése és az Integrált DKÜ Portál Rendszer (IDPR) létrehozása volt, másrészt az, hogy a DKÜ alkalmassá váljon az egyre növekvő ügyszám kiszolgálására – javítva az információbiztonságot, gyorsítva az ügyintézés menetét. További igényként jelent meg a felhasználóbarát elektronikus ügyintézési felület kialakítása is.

A projekt eredményeként 2023 júniusában élesítették az egységes Integrált DKÜ Portál Rendszert, mely alkalmas a növekvő ügyteher kezelésére. A rendszerhez hamarosan csatlakozhatnak az érintett szervezetek, az önként bekapcsolódni kívánók és a beszerzési/közbeszerzési folyamatok résztvevői.  Szintén a projektnek köszönhető, hogy megvalósult az informatikai biztonsági szempontból megfelelő hardverkörnyezet kialakítása, lezajlottak az új informatikai rendszer használatával kapcsolatos képzések.

Kovács Zsolt a DKÜ képviseletében kiemelte, hogy az informatikai beszerzések kapcsán mostantól kevesebb adatbevitelre kell számítani a megújult termékkereső és termékváltást biztosító felületnek köszönhetően. Mindez meggyorsítja az ügyintézést, hiszen könnyebben használható és áttekinthetőbb a rendszer, mint korábban. Az automatizmusok a folyamatokban, az egységes adatbázis, a biztonságosabb környezet és egységes felhasználókezelés mind a projekt hasznosságát bizonyítja.

A KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2019-00057 azonosító számú projekt a Magyar Kormány támogatásával, európai uniós forrásból valósult meg konzorciumi formában, melynek tagjai a Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt., a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség és a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt..