2023. június 15-én tartották annak a projektnek az ünnepélyes záró rendezvényét, mely lehetővé tette a Magyar Államkincstár másfél éve bevezetett számlavezető rendszerének életre hívását, egyúttal a magas technológiai és szakmai színvonalon működő pénzforgalmi szolgáltatásnyújtást. A sajtónyilvános keretek között zajló eseményre a konzorciumvezető MÁK Fiumei úti dísztermében került sor.

Az európai uniós vissza nem térítendő támogatásból valósult meg a projekt hátterében a nyugdíj- és egészségbiztosítás, illetve a számlavezetés területén használt informatikai rendszerek megújítása iránti igény húzódott.

Bugár Csaba, a szervezet elnökének köszöntőjében úgy fogalmazott, hogy mivel a Kincstár 25 éven át használta a modern banki funkciókat nélkülöző számlavezető rendszerét, ennek a kiemelt fejlesztésnek „meg kellett valósulnia”. Véleménye szerint az új rendszer kiállta a próbát és a változást egyúttal történelminek nevezte. Tavaszi Zsolt, a MÁK államháztartási és pénzforgalmi szolgáltatásokért felelős elnökhelyettese kitért arra, hogy a legutolsó már a harmadik kísérlet volt, amely a számlavezető rendszer megújítására irányult. Nagy lépésként értékelte, hogy 2022. január 1-jén a költségvetési ügyfelek is csatlakoztak az immár korszerű multidevizás rendszerhez.

Sziráki Richárd pénzforgalmi szolgáltatásokért felelős igazgató pedig azt emelte ki, hogy a Kincstár ma már közel banki szintű szolgáltatásokat képes nyújtani ügyfelei számára. Dr. Budainé Kovács Zsuzsanna informatikai elnökhelyettes a projekt egyes elemei mentén részletesen ismertette a fejlesztés technikai hátterét. Tóth Sándor projektvezető a szakmai mérföldkövek szemszögéből beszélt a fejlesztésről, amit összességében úgy értékelt: „kár lett volna ebből kimaradni”. Dr. Bogdán Zsuzsanna főosztályvezető az e-Pell alprojektet (Egészségbiztosítási pénzbeli ellátások megállapításával kapcsolatos ügyintézői felületek megújítása), míg Kissné Veres Ilona főosztályvezető az EFR alprojektet (Egységes frontend rendszer és ügyviteli folyamatok újraszervezése, családtámogatási és nyugdíjbiztosítási eljárásokat támogató elektronikus ügyvitelfejlesztés) mutatták be részletesen.

A „magasabb minőségű szolgáltatások” szlogen használata nem véletlen. A Magyar Államkincstár vezetésével, és a KINCSINFO Kincstári Informatikai Nonprofit Kft., a Kormányzati Informatikai Fejlesztési Ügynökség, valamint a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. közreműködésével megvalósuló fejlesztés révén ugyanis lehetőség nyílt:

  • korszerű multidevizás számlavezető rendszer bevezetésére, mely egyúttal lehetővé tette az önálló elektronikus ügyintézést, a naprakész online információk elérését mind az ügyfél által használt, mind az ügyintézői felületeken; a teljes körű kapcsolódást az azonnali fizetési rendszerhez, vagy a távoli ügyintézés lehetőségét;
  • az egészségbiztosítási pénzbeli ellátások ügyintézői felületének megújítására, mely az ügyfelek számára olyan előnyökkel jár, mint például a Személyre Szabott Ügyintézési Felületen (SZÜF) való kérelembenyújtás lehetősége, vagy a jogkövetkezmény nélküli dokumentumok Ügyfélkapun történő átvétele; továbbá jelentősen csökkennek az adminisztratív terhek és az ügyintézési idő;
  • digitális hozzáférésre és elektronikus ügyvitelfejlesztésre a családtámogatási és nyugdíjbiztosítási ügyeket intéző szervek és ügyfelek számára, ami többek között szolgáltatásorientált ügyfélkiszolgálást, automatizált ügyviteli folyamatokat, naprakész információk digitális elérését biztosítja; a nyugdíjbiztosítás kapcsán pedig 11 eljárás digitális ügymenetének újraszervezését valósította meg.

A KÖFOP-1.0.0-VEKOP-15-2016-00024 azonosítószámú projekt konzorciumi formában, a Magyar Kormány támogatásával, európai uniós forrásból valósult meg.