Még több adatbázis, még hatékonyabb feladatellátás

Publikálva: 2023. május 22.

Zárókonferencia keretében is bemutatták 2023. május 15-én, hogy a Helyi Közszolgáltatás Információs Rendszer (IKIR) kiterjesztése és továbbfejlesztése a felhasználó önkormányzatok oldalán milyen többletlehetőségeket teremtett a helyi közszolgáltatások javítása érdekében.

A rendezvényt Dr. Dukai Miklós önkormányzati államtitkár nyitotta meg, aki elmondta: a rendszerhez közel 1300 önkormányzat csatlakozott; a belépés pedig mindenki számára ingyenes. A továbbfejlesztés keretében az IKIR használatának elsajátítását segítő online oktatóvideók is készülnek.

Bogó Viktor projektvezető kiemelte, hogy a 2018 óta működő IKIR keretében olyan informatikai rendszert kívántak létrehozni, amely lehetővé teszi, hogy megalapozott döntések születhessenek a helyi közszolgáltatásokkal kapcsolatban. A továbbfejlesztés elsődleges célja pedig az IKIR-hez csatlakozott ágazati adatbázisok számának bővítésével az elemzési lehetőség szélesítése volt.

Az eseményen Dömötör Csaba Ferenc, a NISZ Zrt. vezérigazgató-helyettese azt hangsúlyozta, hogy a Helyi Közszolgáltatás Információs Rendszerben meglévő elégedettségi modult továbbfejlesztik egy általános kérdőívkezelő rendszerré, és arra törekszenek, hogy online oktatóvideókkal is segítsék a felhasználói kört az IKIR kezelésének elsajátításában.

A jelenleg társult 16 szakrendszerhez további 10 csatlakozik június végéig. Az érintett adatkörök között megtalálhatóak többek között köznevelési, közfoglalkoztatási, népességi, települési, baleseti, kulturális, adózási, illetve energiafelhasználási adatok is. A rendszer három fő funkciója az elemzés, a feladatellátási struktúra tervezése, valamint az elégedettségmérés – ezt már Laib Eszter, a Belügyminisztérium szakmai vezetője ismertette.

Az IKIR alaprendszerének bevezetését követően, a használat során igényként merült fel, hogy a települési önkormányzatok mellett a vármegyei önkormányzatok is kaphassanak jogosultságot a rendszerhez – mutatott rá Dr. Dobi Csaba, a MÖOSZ vezetője. Mint kiemelte, a megvalósítás alapvető eleme a vármegyei önkormányzati felhasználói szerepkör kialakítása, amelyet a későbbiekben szeretnének az IKIR valamennyi funkciójával összehangolni.


Kivés Zoltán, a Belügyminisztérium önkormányzati helyettes államtitkára is felszólalt a zárókonferencián és elmondta: a lakossági hozzáférést is szeretnék lehetővé tenni, így az IKIR többféle adatköre válna elérhetővé könnyen értelmezhető grafikonok és listák segítségével. A jövőbeni terveket illetően úgy fogalmazott, hogy folyamatos fejlesztésekre lesz szükség a beérkező igények függvényében; és arra is törekednek a továbbiakban, hogy a mostaninál még inkább felhasználóbaráttá váljon a rendszer. Hozzátette, hogy a lakossági felületet is szeretnék továbbfejleszteni – ezzel kapcsolatban várják az állampolgárok visszajelzéseit és együttműködését.

A KÖFOP-2.3.1-VEKOP-16-2021-00002 azonosító jelű „IKIR rendszer kiterjesztése és továbbfejlesztése” elnevezésű projektet a Széchenyi 2020 program keretében a Belügyminisztérium, valamint az Idomsoft Zrt. és a NISZ Zrt. alkotta konzorcium valósította meg.

Menü

Főoldal

Navigáció